באתר
במדריך
ראשי > פרומו > בלעדי: סקר המשבר הכלכלי של פרומו מדיה

בלעדי: סקר המשבר הכלכלי של פרומו מדיה

מערכת פרומו מדיה קיימה סקר עם מנהלי שיווק ופרסום ומנהלי משאבי אנוש ומרקום מהבכירים בענף על המשבר הכלכלי הפוקד אותנו. להלן הממצאים...

על המשבר הכלכלי אנחנו שומעים מכל פינה. בסקר שערכנו עם מנהלי שיווק, מנהלי אירועים ומנהלי משאבי אנוש ומרקום מהמובילים במשק בחרנו להתמקד בהשלכות של המשבר על הענף. מהסקר עולות 6 מגמות בולטות:

 

1. הפגיעה העקרית: האירועים הגרנדיוזיים

 

אוירת המשבר פגעה באירועים הגדולים שתוכננו לחודשים דצמבר-ינואר. הבעיה היא לא בתקציב אלא באוירת טרום המשבר שאינה מאפשרת קיום אירועים גרנדיוזיים, מנקרי עיניים. ממש כמו בתקופת המשבר של 2002-2003, גם אז נזהרו לקיים אירועים עתירי תקציב ובחרו לבטל אירועים או לפחות לשנות את הקונספט.

 

2. המטרה: גיבוש העובדים

 

בהמשך לכתוב מעלה, חברות מעדיפות לשנות את קונספט האירוע מאשר לבטלו לחלוטין. כך ניתן לראות אירועים קטנים יותר המיועדים למחלקה או לאגפים מסוימים בחברה ולא לכלל עובדי החברה, קיום האירוע באולמות השייכים לחברה עצמה (ופחות במקומות חיצוניים) כשהרעיון הכללי הוא גיבוש העובדים תחת הקונספט: "למרות הכל נשארים ביחד", "קשה אבל ננצח" ודברים נוספים ברוח הזו.

 

3. הפתרון: אירועי מכירות נטו

 

יותר ויותר חברות מקיימות אירועי מכירה נטו. אם בעבר האירועים היו תדמיתיים יותר, כאשר הערך המוסף הוא ביצירת באזז סביב המותג, באחרונה אנו עדים לאירועי מכירה בהם המטרה היא לסגור עסקה כבר באירוע עצמו. החברות הבולטות במגמה זו חוץ מסוכנויות הרכבים המורגלות באירועים מסוג זה הן חברות הביטוח והבנקים.

 

4. חברות ההיי-טק ממשיכות להשקיע באירועים בחו"ל

 

מעניין לראות שדווקא חברות ההיי-טק ממשיכות להשקיע באירועים עתירי תקציב המיועדים ללקוחותיהן ברחבי העולם בניגוד למדיניות הצימצומים המתקיימת באירועי ההיי-טק המקומיים. למעשה, תקציבי אירועים אשר תוכננו לחודשים הקרובים אף הוגדלו מעבר לרגיל. ענף האירועים ללקוחות בחו"ל לא נפגע ואולי אפילו פורח.

 

5. תקציבי התערוכות בארץ בירידה ובחו"ל בעלייה

 

ענף התערוכות בחו"ל נמצא במגמת פריחה לעומת הענף בארץ. מגמה זו נשענת על ההנחה כי דווקא עכשיו, בזמן משבר, צריך להשקיע בפרזנטציה על מנת לגייס לקוחות חדשים. 

 

6. קידום מכירות - אין, פרסומות - אאוט

 

מגמה בולטת נוספת היא עליית השימוש בקידום מכירות על פני פרסומות בטלויזיה. חברות רבות מעדיפות להשקיע את המרשרשין במבצעי שטח המגובים בקמפיינים אינטרנטיים ובהשקעה בנקודת המכירה מאשר להוציא סכומים גבוהים פי כמה על זמן אויר בטלויזיה. הפתרון בזמן משבר מגיע בצורת רעיונות קריאטיביים לשיפור המכירות.

 

 

 

 

 

(16.11.08)
הניוזלטר Live Marketing  |  תנאי שימוש  | 
כל הזכויות שמורות ל - promomagazine.co.il ©