Banner_up_shfaim
באתר
במדריך
ראשי > קידום מכירות > PROMO 2009 - אירועי העשור - קידום מכירות - פרומרקט

PROMO 2009 - אירועי העשור - קידום מכירות - פרומרקט

פרומרקט - קד"מ - 10 שנות קמפיינים

המצלצלים של תנובה
הלקוח: תנובה
השנה: 2003-2004
המיקום: אצל כל אחד ואחד במטבח , ליתר דיוק המקרר.
האתגר: מבצע מכר של כל מוצרי תנובה, שגם יתקשר את מגוון המוצרים הענק של תנובה – ויהיה שונה ומיוחד מכל מבצע מכר שהיה מוכר עד אז.
מה היה לנו שם? בפעם הראשונה בהיסטוריה, הגענו אל הצרכנים עד לבית, פעמיים בשבוע, ושילמנו להם במזומן 100 שקל על כל מוצר תנובה שנמצא בביתם (עד 100,000 שקל). הביקורים בבתי הצרכנים שודרו בטלוויזיה בשידור חי – ויצרו אפקט תקשורתי מדהים. בכל שידור, הוזמנו הצרכנים, בכל פעם בעיר אחרת, להגיע לנקודת מפגש עם 50 מוצרים של תנובה. עשרת הראשונים שהגיעו – זכו בו במקום במקרר. בסך הכל חולקו במסגרת המבצע מיליון שקלים במזומן ו-100 מקררים, ובמקביל – גרף המכירות של תנובה זינק מעלה מעלה לגבהים חדשים. לאור הצלחת המבצע, הוא נערך שוב בשנה שלאחר מכן.

שיא גינס של פיירי
הלקוח: פרוקטר אנד גמבל
השנה: 2004
המיקום: אוניברסיטת הנגב בבאר-שבע

האתגר: החדרת נוזל הכלים פיירי לישראל והשקתו, במתכונת יוצאת דופן: קביעת שיא גינס בשטיפה של מקסימום צלחות בשימוש בבקבוק אחד.
מה היה לנו שם? אלפי סטודנטים התכבדו ב-25,000 מנות פסטה שבושלו והוגשו במזנון ענק. לאחר מכן, צוות של 250 איש שטף את הצלחות המלוכלכות לנגד עיניהם של רואי חשבון ועורכי דין. בסופו של יום נשטפו 20,868 צלחות בבקבוק פיירי אחד – ושיא גינס נשבר. האירוע כולו צולם והפך לסרט הפרסומת של פיירי.

התוצאה: בתוך 3 חודשים מהשקתו התייצב פיירי על נתח שוק של 28.8% והשתווה לזה של פלמוליב. הקמפיין, ששילב קד"מ, יח"צ ופרסום, זכה בפרס "אפי".

איקס מיקס תנובה - שעשועון תנובה בטלוויזיה
הלקוח: תנובה
השנה: 2000-2001
האתגר: מבצע לקמעונאים, ראשון מסוגו, בהיקף ובאיכות חסרי תקדים, שנועד להגדיל את מכירות מוצרי החלב של התשלובת, לחזק את הקשר עם הקמעונאים ולחזק את מעמדה ועוצמתה של תנובה.
מה היה לנו שם? שלושה קמעונאים שעמדו ביעדי המבצע, עלו בהגרלה, והגיעו עם בני משפחותיהם לאולפני ערוץ 2. הם השתתפו בשעשועון "איקס מיקס תנובה", ששודר בפריים טיים לעיני כל עם ישראל  – והמנצח זכה במכונית פז'ו חדשה. היתר "הסתפקו" בחופשה משפחתית בחו"ל ועשרות פרסים נוספים.

התוצאות: במהלך ששת שבועות המבצע זינקו מכירות מוצרי החלב של תנובה בשוק הקמעונאי ב-16% לעומת צפי גידול של 2.5%!

ט' שווה טיול ומדינה שלימה יוצאת מדעתה
הלקוח: קוקה קולה
השנה: 2000
האתגר: מבצע מכירות חדשני וסוחף

מה היה לנו שם? מתחת לפקקי קוקה קולה הסתתרו אותיות. כל שהיה על הצרכנים לעשות הוא להרכיב מהאותיות את אחד ממגוון הפרסים שהוצעו במבצע. נשמע פשוט? רק לכאורה. המוני עם ישראל חיפשו בטירוף את האות ט' כדי להשלים את המילה "טיול" ולצאת לחופשה חלומית בתאילנד. ועד שהאות המיוחלת נמצאה – מכירות קוקה קולה זינקו לגבהים חדשים.

מסע טורקי עלית

הלקוח: קפה עלית
השנה: 2005
המיקום: טורקיה
האתגר: לחזק ולפתח את התדמית של קפה טורקי עלית באמצעות מבצע שרק קפה טורקי עלית יכול להציע. מבצע שלא "מתלבש" על שום מותג אחר.
מה היה לנו שם? מסע כדורים פורחים בקפדוקיה שבטורקיה, בהשתתפות 20 זוכים מאושרים מבין אלפי קוני "טורקי עלית". כדי להוסיף יוקרה ופרסום למבצע, הופקד על הדרכת המסע לא אחר מאשר אייל פלד, והמסע אף שודר כפרק בתוכניתו הפופולארית "מסע עולמי" בערוץ 2.

התוצאות: תדמיתו של "טורקי עלית" קיבלה שידרוג להרפתקנית, מתוחכמת ויאפית יותר והמכירות עלו ב-25%! המבט מלמעלה סיפק הוכחה ברורה לכוחו של ה-BTL ולכוחם של מבצעים לבנות תדמית ולטפח מותג לאורך זמן.

המאמא של הקניון
הלקוח: תנובה
השנה: 2001
המיקום: קניון רמת-אביב

האתגר: לעודד את הצרכנים להתנסות במגוון סדרת המוצרים החדשה של תנובה - "מאמא עוף", ולהגדיל את המכירות, תוך העמקת ערכי המותג וחיזוק הקשר שלהם לצרכים ולרצונות של קהלי היעד.
מה היה לנו שם? מבצע שהגשים את החלום האולטימטיבי של כל "מאמא" ישראלית: להיכנס לקניון ולקנות את כל מה שבא, בלי חשבון. ולא סתם קניון, אלא הקניון הכי סטייליסטי: קניון רמת-אביב. כל מה שהיה צריך לעשות הוא לקנות שלושה מוצרי "מאמא עוף", לקבל קערית מרק מתנה ולהיכנס להגרלה השבועית של מסע קניות מטורף עד 50,000 שקלים. 5 הגרלות כאלה נערכו, מסעות הקנייה של הזוכות המאושרות צולמו לסרטי הפרסום בטלוויזיה. התוצאות - המבצע שבר את כל השיאים: עלייה של 32% במכירות וממוצע קניות שזינק מ-2.3 ל-2.9 ונותר יציב גם לאחר סיום המבצע.

ספינת המסיבות
הלקוח: קנט
השנה:
1998
המיקום: לב הים

האתגר: לשנות את התפיסה של קנט כסיגריה בוגרת ומבוגרת ולהצעיר אותה – באמצעות קמפיין ייחודי.
מה היה לנו שם? יאכטה מפוארת וענקית, עם 100 צעירים מאושרים, יצאה מדי ערב מהמרינה בהרצליה לחגיגת בילויים בלב ים. זאת, בשיתוף פעולה יוצא דופן עם עשרות יחצ"ני מסיבות, שקיבלו בכל ערב את הספינה כדי לערוך עליה מסיבות. במבצע נוסף הוגרלה היאכטה בין זוגות שזכו בהפלגת סוף-שבוע רומנטית.

התוצאה: לא רק שהמותג ה"רדום" התעורר לחיים, הוא אף הפך צעיר ונחשק יותר.

ישראל נצבעת באדום
הלקוח: יופלה תנובה
השנה: 2001
המיקום: רחבי המדינה
האתגר: להשיק את יופלה - התשובה של תנובה לדנונה של שטראוס, ששלטה עד אז בקטגוריית היוגורטים, ולבסס את ערך המותג של יופלה: ה-FUN.
מה היה לנו שם? במשך חודש ימים נצבעה ישראל כולה בצבע המותג של יופלה, הצבע האדום, תוך פנייה ממוקדת למגוון קהלי יעדים: מעובדי תנובה ועד הצרכן הסופי. צוותי הדיילים האדומים שלנו, חבושים בפיאות אדומות, יצאו בשיירות של רכבים אדומים ממותגים, עם מערכת סאונד משוכללת, לכל פינה  במדינה, כשהם מצויידים במגוון גביעי התנסות לקהל הרחב. במקביל, הופתעו עובדי תנובה לגלות בוקר אחד את כל מקומות העבודה שלהם צבועים באדום. הקמעונאים הוסעו במכוניות שרד לערב בלתי נשכח שכלל ארוחת גורמה ומופע פלמנקו, הכל צבוע בגווני האדום. הקמפיין נגע בלא פחות מ-600,000 איש במעגל הראשון.

התוצאות: לאחר 5 שבועות בלבד בשוק, קיבל המותג החדש 55%! מכירות בתוך הקטגוריה.

עלית פארק
השנה: 2001
המיקום: לונה פארק ת"א ורשתות השיווק

האתגר: לשבור את מעגל הקסמים שבמהלכו יורדות מכירות המוצרים מדי קיץ, באמצעות מבצע תדמיתי ומכירתי כאחד, שמשלב את כל מותגי עלית, בשיתוף רשתות השיווק הגדולות.
מה היה לנו שם? חגיגת קיץ גדולה של עלית, שהחלה במבצעים נפרדים וייחודים ברשתות השיווק והסתיימה בלונה פארק ת"א. כל מי שקנה ממוצרי עלית קיבל זוג כרטיסים ב-50% הנחה לפסטיבל עלית בלונה פארק, שכלל את כל האטרקציות של הפארק בתוספת תכנים בלעדיים ואטרקטיביים, כמו המבוך הגדול בעולם. בנוסף, חולקו מאות אלפי פרסים נוספים. החגיגה גובתה בהשתלטות מאסיבית על נקודות המכירה, שבמיתוגן הושקעו חשיבה ומשאבים רבים, חסרי תקדים. לא פחות ממיליון כרטיסים נמכרו במסגרת המבצע – ובקופות הרשתות נרשמה עלייה מדהימה של 17% במכירות מוצרי עלית בהשוואה לעונות הקיץ הקודמות.

השקה בצהוב
הלקוח: קוקה קולה
השנה: 2003
המיקום: רחבי המדינה

האתגר: להשיק טעם חדש ממשפחת קוקה קולה: דיאט לימון, תוך התגברות על אחד החסמים הגדולים ביותר בשיווק משקאות הדיאט: החסם הפסיכולוגי.
מה היה לנו שם? תוכנית שיווק חדשנית, שכללה סידרה של אירועים ופעילויות חיות, שנועדו לעורר את כל החושים וליצור סביב פעילות ההטעמות חגיגה ססגונית וסוחפת. להקות מתופפים בצבעי צהוב-לימון סחפו איתן המוני חוגגים בפארקים ובחניונים, חילקו להם כלי הקשה שנוסו בהתלהבות – והציעו להם לטעום את המשקה החדש. במקביל, נערכו אירועים שונים במקומות ציבוריים. בתום חודשיים מההשקה רשם דיאט קוקה נתונים מדהימים: 45% מהצרכנים התנסו במשקה, 33% קנו אותו הביתה. קמפיין ההחדרה נבחר לאחד מ-10 המהלכים השיווקיים המצטיינים ב-2003 לפי מגאזין "דה-מארקר" ומדור השיווק של "הארץ".

 

 

(18.03.09)
_____-___---____ _____-___-____
הניוזלטר Live Marketing  |  תנאי שימוש  | 
כל הזכויות שמורות ל - promomagazine.co.il ©